نخستین دوره آموزشی حکمرانی بیمه با حضور رئیس دانشگاه تهران و رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مسئولان اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسماء و مدیران عامل شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ کشور در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران افتتاح شد.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در آیین گشایش نخستین دوره حکمرانی بیمه در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، گفت: صنعت بیمه دارای نقش اهرمی برای همه صنایع و کسب‌وکارهای کشور است. ۷۰ حوزه تخصصی متنوع در صنعت بیمه وجود دارد و گستره بیمه می‌تواند پوشش خود را در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، از زندگی شخصی افراد تا شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در برگیرد. بنابراین دانشگاه تهران با تمرکز بر همکاری با صنایع اهرمی تلاش دارد تا اثرگذاری بیشتری در جامعه و صنعت داشته باشد.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

وی از برپایی نخستین دوره آموزش حکمرانی بیمه در دانشگاه تهران به عنوان یک لایه اطمینان‌بخش برای مدیریت آینده صنعت بیمه یاد کرد و گفت: در دولت سیزدهم، برطرف‌سازی خلاءهای مدیریتی و توسعه‌ای در اولویت‌های بیمه مرکزی قرار گرفته است.

همچنین مهندس مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از اراده تمامی نهادهای ذیربط در برپایی این دوره، اظهار داشت: حرکتی جدید و مسیری طولانی پیش روی حکمرانان و راهبران آینده صنعت بیمه قرار دارد که با تکیه بر دو اصل علم محوری و تجربه گرایی، پیموده خواهد شد. رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این مطلب که صنعت بیمه با محوریت سرمایه انسانی، تعریف می شود. وی خاطرنشان کرد: آموزش در صنعت بیمه به سبب ویژگی فوق از اولویت برخوردار می باشد. ایشان با تشریح آخرین آمارهای بیمه گری در ایران از صنعت بیمه به عنوان صنعت پیشرو و سرنوشت ساز در اقتصاد کلان کشور یاد کرد و افزود: خدمت در صنعت بیمه که در بیش از هفتاد رشته بیمه ای فعالیت می کند به سرمایه انسانی کارآمد و متخصص نیاز ویژه ای دارد.

در این مراسم دکتر محمد محمدی رئیس شورای علمی دوره‌های حکمرانی اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسماء با اشاره به اینکه داشتن ساختار و نهاد خوب از الزامات حکمرانی است، گفت: همه صاحبنظران متفق‌القول معتقدند در یک نظام حکمرانی، اگر نیروی انسانی کارآمد، توانمند و متخصص وجود نداشته باشد قطعا آن نظام، نظام کارآمدی نخواهد شد و عرصه حکمرانی بیمه نیز یکی از حوزه های نیازمند به نیروی انسانی کارآمد است.

وی تصریح کرد: هرچند در حال حاضر ظرفیت‌هایی برای بکارگیری نخبگان در حوزه‌های مدیریتی به وجود آمده است؛ اما هنوز در این موضوع با چالش‌هایی مواجهیم. باید تلاش کنیم افرادی دارای تخصص با درجه استاندارد مدیریتی در تراز انقلاب اسلامی تربیت و از آنها استفاده کنیم.

 

درج دیدگاه

CAPTCHA
سوال امنیتی، جهت تشخیص هویت انسانی کاربر.
۷ + ۴ =

Solve this simple math problem and enter the result.‎ E.g.‎ for 1+3, enter 4.‎