کارگاه "ارزیابی عملکرد دستگاه­های اجرایی به مثابه ابزار حکمرانی در کشور" با حضور دانشجویان دوره حکمرانی اقتصادی دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران در روز چهارشنبه چهاردهم تیر ماه در محل سازمان سازمان اداری استخدامی کشور برگزار گردید.

در ابتدای کارگاه دکتر خسروآبادی كارشناس مركز مطالعات نظام‌ها و فناوری‌های مدیریتی  سازمان اداری و استخدامی كشور ضمن خیرمقدم به حضار فرمودند:  یکی از کارهای ویژه سازمان اداری استخدامی ارزیابی عملکرد است. از سال ۸۶ قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شد که شامل فصول مختلفی همچون جذب، حقوق و نیروی انسانی دولت می­باشد. فصل ۱۱ این قانون به طور ویژه به ارزیابی عملکرد پرداخته است که به ماده ۸۱ فصل ۱۱ اشاره دارد. بر مبنای آن دستگاه اجرایی کشور موظف هستند که نظام مدیریت عملکرد را در درون سازمان خود مستقر کنند و سازمان اداری استخدامی موظف است این دستگاه ها را پایش کرده و به رئیس جمهور و مجلس ارائه کند. نتیجه ارزیابی دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی در هفته دولت اعلام می‌شود و از سازمان های برتر تجلیل می‌شود.

                                                                                                                                 

در ادامه ایشان بیان کردند: دو شاخص عمومی و خصوصی برای ارزیابی وجود دارد که هزار امتیاز برای شاخص­های عمومی و هزار امتیاز شاخص­های اختصاصی است. برخی از شاخص­های عمومی شامل رضایتمندی مردم، بهره وری و تعالی می­باشد.

سازمان اداری استخدامی حلقه اتصال دستگاه های ارزیاب است. برای مثال داده های دیوان محاسبات را جمع­آوری کرده و مورد تحلیل و ارزیابی قرار می­دهد. در این سازمان هر ساله ۲۵دستگاه اجرایی ارزیابی می‌شوند. می­توان بازوی سازمان اداری استخدامی در استان ها را سازمان مدیریت و برنامه هر استان معرفی کرد که در این فرایند نقش بسیار مهمی را ایفا می­کند. هم­چنین به منظور تنظیم فرایند ارزیابی، برخی از شاخص­ها را خود دستگاه­های اجرایی پیشنهاد می‌دهند و برخی را هم سازمان اداری استخدامی پیشنهاد می‌دهد و در نهایت یک شاخص مشترک برای ارزیابی انتخاب می­شود و سازمان اداری و استخدامی موظف است تا پایان بهمن ماه هر سال شاخص های ارزیابی هر دستگاه را برای سال بعد ابلاغ کند. ایشان در پایان جلسه اضافه کردند در سامانه دولت سنج که سال گذشته در جشنواره شهید رجایی رونمایی شد عموم مردم می­توانند نمراتی که به هر دستگاه داده شده است را مشاهده کنند و این گام مهمی است که در راستای شفافیت برداشته شده است.

گالری تصاویر

 

درج دیدگاه

CAPTCHA
سوال امنیتی، جهت تشخیص هویت انسانی کاربر.
۱ + ۱۰ =

Solve this simple math problem and enter the result.‎ E.g.‎ for 1+3, enter 4.‎