این دپارتمان به منظور سیاست پژوهی در حوزه صنعت و بازرگانی ملی کشور جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است. دپارتمان صنعت و بازرگانی در تلاش است تا با بهره گیری از تجارب جمعی نخبگان و مدیران صنعتی کشور به تبیین نقش و جایگاه فعلی صنعت در اقتصاد ایران پرداخته و با تحلیل و پژوهش به گفتمان سازی و تصویر پردازی جایگاه آتی صنعت در اقتصاد و توسعه صنعتی کشور اقدام نماید.
- تحلیل و نقد استراتژی های توسعه صنعتی کشور
- ترسیم سیمای صنعتی کشور و بنگاه های تولیدی
- بررسی اصول و الزامات محیطی ایجاد فضای توسعه صنعتی
- تحلیل ساختار صنعت و سیاست های صنعتی کشور
- بررسی تأثیرات متغیرهای اقتصاد کلان در توسعه صنعتی
- بررسی راه های ارتقای توان مدیریتی و سیاستگذاری در بخش صنعت کشور
- آسیبشناسی و تحلیل انتقادی برنامه راهبردی دولت در حوزه صنعت و بازرگانی
- تدوین سند مزیتهای رقابتی ملی در حوزه صنعت و بازرگانی
- بررسی تجربه توسعه صنعتی در جهان
- طراحی چارچوب ملی سرآمدی عملکرد بنگاههای صنعتی
- بررسی عوامل تأثیرگذار بر رشد و توسعه صنایع کوچک
- ترجمه کتاب کلاژ استراتژی (Images Of Strategy)
[field_head_of_department]
[field_department_manager]
[field_department_member]
- گزارش راهبردی تحلیل برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران
- گزارش راهبردی چالش های کسب کار در دولت یازدهم