پذیرش گسترده دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) به علت توانایی شبکه ۵G در مدیریت چندین اتصال همزمان را تسهیل می‌کند و با اتصال دستگاه‌هایی مانند کنتورهای هوشمند و ماشین‌های متصل در تعاملات بلادرنگ، امکان استفاده کارآمد از منابع و بهبود پایداری را فراهم می‌کند.

فراتر از زیرساخت ها و خدمات شهری، ۵G خدمات عمومی مانند مراقبت­های بهداشتی و آموزش را متحول خواهد کرد. ویژگی‌های سریع و بدون تاخیر ۵G می‌تواند جراحی‌های از راه دور را امکان‌پذیر کند و از مرزهای جغرافیایی فراتر رود زیرا جراحان از ابزارهای روباتیک کنترل شده روی شبکه ۵G استفاده می‌کنند. علاوه بر این، ۵G می تواند آموزش فراگیر و مبتنی بر واقعیت مجازی را تسهیل کند و فرصت های برابر را در سراسر جهان ترویج کند.

با این وجود انتقال به شهرهای هوشمند مجهز به ۵G با چالش­هایی همراه است. سرمایه گذاری گسترده مورد نیاز برای توسعه زیرساخت ها، شامل شبکه ها، حسگرها، دستگاه ها و سیستم ها، از موانع اساسی هستند. از سوی دیگر به دلیل داده‌های گسترده­ای که در شهرهای هوشمند تولید و به اشتراک گذاشته می‌شوند، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی به وجود خواهد آمد.

علی­رغم این چالش­ها، مزایای بالقوه شهرهای هوشمند مبتنی بر ۵G چشمگیرتر از جنبه منفی آن است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. آنها بهره­وری، پایداری و زیست پذیری را در مناظر شهری ارائه می دهند، به همین جهت دولت‌ها، کسب‌وکارها و جوامع در سطح جهان به‌طور فعال در حال بررسی راه‌هایی برای بهره برداری از این فناوری و تحقق چشم‌انداز شهرهای هوشمند هستند.

در نتیجه ظهور ۵G و متعاقب آن ظهور شهرهای هوشمند نقطه‌ای مهم در اتصال به شبکه جهانی اینترنت است. این فناوری بی‌سیم نسل بعدی پتانسیل بازتعریف زندگی روزمره، کار و تعاملات با محیط اطراف را دارد. نقش دگرگون‌کننده ۵G در شکل‌دهی مناظر شهری بر محوریت آن در این فرآیند تکاملی تأکید می‌کند، و اتصال را به سمت عصر شهرهای هوشمند هدایت می‌کند.

درج دیدگاه

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
سوال امنیتی، جهت تشخیص هویت انسانی کاربر.
۱ + ۶ =

Solve this simple math problem and enter the result.‎ E.g.‎ for 1+3, enter 4.‎