• کتاب استراتژیهای پیاده سازی ERP در سازمان همزمان با هفته پژوهش در این مرکزپژوهشی رونمایی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی آرا کتاب استراتژیهای پیاده سازی ERP  در سازمان که به همت دکتر حسن پولادی، دکتر هادی خان محمدی و محمد مهدی کشاورزیان نوشته شده است در هفته پژوهش رونمایی خواهد شد. این کتاب مدیریتی و آموزشی  از مجموعه تولیدات اندیشکده سرآمد وابسته به مرکز پزوهشی آرا است. اثر مذکور تالیفی و شامل پنج فصل اصلی می باشد که نویسندگان تلاش می کنند تا با بررسی همه جانبه معنای  مدیریت   ERPدر سازمان نمونه والگوی دقیقی  از این معنای مدیریتی را برای خوانندگان این اثر ترسیم نمایند. کتاب استراتژیهای پیاده سازی ERP   در سازمان به همت انتشارات بهپویش همزمان با نکوداشت روز پژوهش در جریان مراسمی  رونمایی خواهد شد.  
  • کتاب کنترل استراتژی اثری از کریستفر چیپن توسط پژوهشگران موسسه سرآمد ترجمه و هم زمان با هفته پژوهش روانه بازار نشر کشور می شود. به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی آرا کتاب کنترل استراتژی که به همت دکتر وحید خاشعی و انسیه شریف محسنی ترجمه شده است این کتاب مدیریتی توسط انتشارات بهپویش به زیور طبع آراسته شده است. گفتنی است؛ ترجمه کتاب کنترل استراتژی  به همت مدیریت ارشد اندیشکده سرآمد صورت گرفته است. این کتاب آموزشی در حوزه مدیریت شامل هفت فصل می باشد که مترجمین با ذکر توضیحات لازم در هر فصل تلاش نموده اند علاوه بر حفظ امانتداری اصل متن در فرآیند ترجمه خواننده فارسی زبان را با زوایای مختلف اندیشه نویسنده انگلیسی زبان کتاب آشنا نمایند. مطالعه این کتاب برای تمامی دانشجویان رشته مدیریت پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است اصل کتاب به زبان انگلیسی بوده و ترجمه فارسی آن در تیراژ۱۰۰۰ نسخه از زمستان امسال روانه بازار کتاب خواهد شد.
  • دکتر سید مهدی پاکذات، دبیر دپارتمان نفت و انرژی: اولویت های برداشت از مخازن مشترک نفت و گاز مورد بررسی دقیق پژوهشگران مرکز در حوزه نفت و انرژی قرار گرفت. دکتر سید مهدی پاکذات دبیر این دپارتمان در خصوص جلسه اخیر دپارتمان نفت و انرژی به روابط عمومی مرکز گفت: این جلسه هماننده روال سابق جلسات دپارتمان نفت و انرژی با حضور اکثریت اعضا هیئت علمی دپارتمان تشکیل شد و در این نشست نیز بر اساس مدل قلبی همه اعضا معطوف به یک موضوع واحد به تبادل نظر پرداختند. پاکذات ادامه داد: موضوع این جلسه بررسی گزارش تولیدی این دپارتمان در خصوص اولویت های برداشت از مخازن مشترک نفتی و گاز جمهوری اسلامی بود. وی خاطر نشان کرد: موضوع موانع متعدد در خصوص برداشت متوازن از میادین مشترک نفت و گاز با همسایگان جغرافیایی کشورمان همواره یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین کشور در حوزه  نفت و انرژی به خصوص در سالیان اخیر بوده است. از این رو تلاش شده تا راهکار های این مسئله با دیدی کارشناسی مورد دقت نظر قرار گیرد و در نهایت با ارائه راه کارهای عملی در خصوص برون رفت از شرایط فعلی افق های جدیدی نزد تصمیم سازان و مدیران صنعت نفت و گاز کشور قرار گیرد. این عضو هیئت علمی اندیشکده سرآمد در پایان گفت:  معتقدم مرکز پژوهشی آرا با این گزارش توانسته است برای استفاده بهینه از میادین مشترک نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران راهکاری همه جانبه نگر ارائه دهد. لازم به ذکراست نهمین جلسه دپارتمان نفت انرژی در سالن جلسات مرکز پژوهشی آرا با حضور هفت نفر از اعضای هیئت علمی این دپارتمان تشکیل شد.    
  • به گزارش واحد ارتباطات و انتشارات مرکز پژوهشی آرا؛ مراسم نکوداشت هفته پژوهش و همچنین بیست یکمین جلسه صف و ستاد به صورت همزمان با حضور ریاست محترم مرکز، معاونان، مدیران عامل موسسات تابعه، مدیران ستادی، دبیران دپارتمان ها و همچنین تنی چند از پژوهشگران این مرکز برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از قرات آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران دکتر مهرداد بذرپاش " ریاست مرکز پژوهشی آرا" ضمن عرض خیر مقدم به همکاران و مدیران بخش های مختلف مرکز سلسله برنامه های سال آینده و همچنین عملکرد واحد هاو موسسات تابعه را در سال جاری بررسی و تحلیل نمود و ضمناً رائه راهکار های جهت پیشبرد اهداف عالی این مرکز پژوهشی ابراز امیدواری کرد آرا بتواند مرحله تعالی سازمانی را به خوبی تجربه کرده و از این رهگذر نتایج قابل قبولی از مجموعه تلاش های پژوهشگران مرکز عاید اهداف متعالی نظام و انقلاب در بخش های گوناگون شود. در ادامه این نشست مهندس حامد زرگر معاون برنامه ریزی و هماهنگی مرکز ضمن رونمایی از اینفو گراف اکوسیستم آرا به شرح مراحل تولد، رشد و تعالی سازمانی پرداخت و بدینوسیله ورود به مرحله تعالی سازمانی را رسماً اعلام کرد. در ادامه اعضای خانواده بزرگ آرا شاهد رونمایی از دو کتاب "کنترل استراتژی" و "نظریه های مبنایی در رفتار سازمانی" با حضور ریاست مرکز و همچنین مترجم این آثار "جناب آقای دکتر وحید خاشعی" بودند. مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز دیگر مراسمی بود که در حاشیه این نشست برگزار شد و ریاست مرکز ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از تلاش تمامی پژوهشگران مرکز از تلاش های آقایان دکتر پاکذات" دبیر دپارتمان نفت و انرژی اندیشکده سرآمد"، دکتر میری " دبیر دپارتمان امنیت ملی اندیشکده اسراء" و سرکار خانم داوودی" مدیر دپارتمان کارگروه اجتماعی اندیشکده افراء" آنها را به عنوان پژوهشگران برتر معرفی نمود و با اهدای تندیس پژوهشگر برتر مرکز و همچنین تقدیم لوح تقدیر از نامبردگان تقدیر و تجلیل نمود. لازم به ذکر است توضیحات جناب آقای صابر امامی مدیر عامل موسسه پیام رسان حکمت اندیشه در خصوص نحوه فعالیت این موسسه و فرآیند جدید توزیع تولیدات موسسات از دیگر مواردی بود که در این نشست طرح و مورد استقبال حاضرین واقع شد.