دوره سوم خط مشی گذاری مدرسه حکمرانی اسما با عنوان دوره عالی خط مشی گذاری عمومی از روز پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ کار خود را آغاز می کند. از امتیازات مهم این دوره که در قالب ۳۰۰ ساعت آموزش طراحی شده و یک سال ادامه خواهد داشت، توجه به رویکرد کاربردی - مهارتی در کنار انتقال مفاهیم تئوریک است. در همین راستا در دوره جدید، علاوه بر کلاس های آموزشی، انتقال مهارت های کاربردی ازطریق سمینار، کارگاه و پنل های تخصصی نیز در نظر گرفته شده که خود سبب ثبت و مستندسازی تجربیات مدیران کشور نیز خواهد بود. گفتنی است دوره عالی خط مشی گذاری عمومی ویژه مدیران خط مشی گذار کشور است که به وسیله مصاحبه علمی و از میان ۳۰۰ داوطلب گزینش شده اند. مدرسه حکمرانی اسماء به عنوان اولین مدرسه تخصصی حکمرانی در کشور از سال ۹۵ کار خود را آغاز کرده و به برگزاری دوره های عالی خط مشی گذاری عمومی با سه گرایش مدیریت سیاسی، مدیریت فرهنگی و مدیریت مالی - اقتصادی می پردازد.    
نخستین کارگاه اولین دوره تخصصی تحلیل خط مشی های فرهنگی - رسانه ای با حضور فعالان عرصه رسانه و مدیران ارشد عرصه سیاستگذاری فرهنگی به همت اندیشکده اسما وابسته به مرکز پژوهشی آرا برگزار شد. این دوره که با عنوان «مدرسه خط مشی گذاری» (policy school) در حالی برگزاری است، مهارت آموزی تحلیل و نقد خط مشی فرهنگی و رسانه ای را محوریت مباحث خود در نظر گرفته است. در نخستین کارگاه برگزار شده که با حضور دکتر وحید خاشعی (عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و دکترای مدیریت سیاستگذاری) همراه بود، سیاستگذاری فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و حاضران در دوره به مطالعه، تحلیل و ارایه مباحث خود با استناد بر کتاب «موردکاوی در سیاستگذاری فرهنگی» خواهند پرداخت. مباحث ارایه شده در روز پایانی با حضور چهره های شاخص فرهنگی - رسانه ای کشور داوری و نفرات برگزیده معرفی خواهند شد. اولین دوره تخصصی تحلیل خط مشی های فرهنگی – رسانه ای تا ۵ مهرماه ادامه خواهد یافت.