سیاست های راهبردی اقتصاد و مدیریت آرا: دپارتمان صنعت و بازرگانی

این دپارتمان به منظور سیاست پژوهی در حوزه صنعت و بازرگانی ملی کشور جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است. دپارتمان صنعت و بازرگانی در تلاش است تا با بهره گیری از تجارب جمعی نخبگان و مدیران صنعتی کشور به تبیین نقش و جایگاه فعلی صنعت در اقتصاد ایران پرداخته و با تحلیل و پژوهش به گفتمان سازی و تصویر پردازی جایگاه آتی صنعت در اقتصاد و توسعه صنعتی کشور اقدام نماید.

  •  تحلیل و نقد استراتژی های توسعه صنعتی کشور
  •  ترسیم سیمای صنعتی کشور و بنگاه های تولیدی
  •  بررسی اصول و الزامات محیطی ایجاد فضای توسعه صنعتی
  •  تحلیل ساختار صنعت و سیاست های صنعتی کشور
  •  بررسی تأثیرات متغیرهای اقتصاد کلان در توسعه صنعتی
  •  بررسی راه های ارتقای توان مدیریتی و سیاستگذاری در بخش صنعت کشور
  • آسیب‌شناسی و تحلیل انتقادی برنامه راهبردی دولت در حوزه صنعت و بازرگانی
  • تدوین سند مزیت‌های رقابتی ملی در حوزه صنعت و بازرگانی
  • بررسی تجربه توسعه صنعتی در جهان
  • طراحی چارچوب ملی سرآمدی عملکرد بنگاه‌های صنعتی
  • بررسی عوامل تأثیرگذار بر رشد و توسعه صنایع کوچک
  • ترجمه کتاب کلاژ استراتژی (Images Of Strategy)
[field_head_of_department]
[field_department_manager]
[field_department_member]
  • گزارش راهبردی تحلیل برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران
  • گزارش راهبردی چالش­ های کسب کار در دولت یازدهم