• مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری امروز گزارشی از فعالیت‌ها و محصولات اندیشکده‌های کشور درباره مسائل کووید-۱۹ را منتشر کرد؛ در حوزه فناوری "مرکز پژوهشی آرا" بیشتری میزان مشارکت را در تولید محتواهای فناورانه مرتبط با کووید-۱۹ را داشته است. به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری امروز گزارشی از فعالیت‌ها و محصولات اندیشکده‌های کشور درباره مسائل کووید ۱۹ را منتشر کرد؛ گزارش حاضر با هدف مروری اجمالی بر محتواها و محصولات تولیدشده توسط اندیشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و موسسات برتر کشور تا نیمه آذرماه ۱۳۹۹ صورت گرفته است. در دسته‌بندی صورت گرفته،‌ محتواها در هشت حوزه اصلی اقتصادی، اجتماعی،‌ آموزش و پرورش، بهداشت و درمان،‌ ارتباطات و رسانه،‌ فناوری،‌ مدیریت و سیاست‌گذاری و امنیتی و بین‌المللی دسته‌بندی شده‌اند. اندیشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی موجود در این گزارش عبارتند از: مرکز پژوهشی آرا، پژوهشکده سیاست‌پژوهشی و مطالعات راهبردی حکمت، موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، فرهنگستان علوم پزشکی، انجمن علمی اپیدمیولوژیست‌های ایران، پژوهشکده دیاران،‌ اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف، مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز توانمند‌سازی حاکمیت و جامعه، اندیشکده سیاست‌گذاری اقتصادی تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ ستاد سلامت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری. در حوزه فناوری "مرکز پژوهشی آرا" بیشتری میزان مشارکت را در تولید محتواهای فناورانه مرتبط با کووید-۱۹ را داشته است؛ گزارش‌های "نوبت مدیران ارشد فناوری اطلاعات است؛ رهبری در موج اول بحران کرونا ویروس" و "فناوری تحویل درب منازل در زمان شیوع بیماری کرونا،‌ شهرهای چین را سرپا نگه داشته است"  از سلسله گزارش‌های مهم و راهبردی این مرکز پژوهشی است که در  گزارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز آمده است. " معجزه فناوری در تایوان" از اندیشکده حکمرانی شریف و "سیاست‌های مشق فناوری در مقابله با کرونا" از مرکزپژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، از دیگر گزارش‌های فناورانه در حوزه کووید ۱۹ است که در گزارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری آمده است.  
  • آغاز پخش نشست های آرا پلاس مرکز پژوهشی آرا به بررسی فناوری های بودجه ریزی می پردازد   پخش نشست های اینستاگرامی آرا پلاس از روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز می شود. در این نشست ها که به میزبانی اندیشکده های مرکز پژوهشی آرا و با حضور میهمانانی از میان نخبگان دانشگاهی و اجرایی حوزه سیاستگذاری برگزار می شود، موضوع «جایگاه فناوری در حکمرانی دهه آینده کشور» مورد واکاوی قرار می گیرد. اولین نشست از این سلسله نشست ها با موضوع «فناوری بودجه ریزی و نظام پایش استراتژیک» ساعت ۲۳ روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت، از طریق صفحه اینستاگرامی این مرکز به آدرس ararc_ir قابل مشاهده است. در این نشست، دکتر عطاءاله هرندی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه استراتژی، دکتر کیومرث داودی، معاون فنی و حسابرسی در امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور و دکتر حسین آروین، مدیرکل برنامه ریزی، نظارت و ارتقای کیفیت دیوان محاسبات کشور ضمن آسیب شناسی وضعیت بودجه ریزی در کشور به تبیین نظام پایش استراتژیک به عنوان یکی از راهکارهای فناورانه اصلاح نظام بودجه ریزی پرداخته اند. نشست های آرا پلاس در شب های ماه مبارک رمضان رأس ساعت ۲۳ از طریق صفحه اینستاگرام مرکز پژوهشی آرا قابل مشاهده است.
  • با حضور عضو کمیسیون برنامه و بودجه در آرا پلاس؛ راهکارهای فناورانه اصلاح ساختار بودجه بررسی می شود   دومین نشست از سلسله نشست های حکمرانی فناورانه در گام دوم انقلاب اسلامی، جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ از طریق صفحه اینستاگرام مرکز پژوهشی آرا پخش می شود. در این نشست، دکتر محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و دکتر شهاب جنابی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه به عنوان دو میهمان برنامه و دکتر ابوطالب صفدری، نویسنده و پژوهشگر حوزه سیاستگذاری به عنوان کارشناس میزبان در خصوص راهکارهای فناورانه اصلاح نظام بودجه ریزی در کشور به بحث و تبادل نظر می پردازند. نشست های آرا پلاس به همت اندیشکده های مرکز پژوهشی آرا در شب های ماه مبارک رمضان رأس ساعت ۲۳ در صفحه اینستاگرام مرکز پژوهشی آرا به آدرس ararc_ir برگزار می شود.