در این بخش به معرفی، شرح رسالت‌ها، دستاوردها و اهداف پیش روی مدیران آرا پرداخته می‌شود، جهت مشاهده اطلاعات بر روی مدیریت مورد نظر کلیک نمایید.

دکتر رضا توکلی
رسالت ها
  • فراهم آوردن زمینه‌های لازم در جهت تحقق سازمان کار الکترونیک مرکز؛
  • فراهم آوردن زمینه و امکانات لازم برای ایجاد پایگاه و بانک‌های اطلاعاتی و مرکز  اسناد و استحکام بخشی زیرساخت‌های اطلاعاتی در سازمان کار مرکز؛
  • تهیه و  تدوین دستورالعمل‌ها و روش‌های توزیع و نگهداری و استاندارد‌سازی مدارک، مستندات تولیده شده‌است و ایجاد مرکز اسناد و بهنگام نمودن مستندات؛
  • انتخاب و طراحی پیکربندی سخت‌افزارها و نظارت در پیاده‌سازی و نگهداری و بررسی مستمر برای ارتقاء کارآیی؛
  • تأمین نگهداری و پشتیبانی و عیب‌یابی و رفع عیب از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها و شبکه مرکز  و مؤسسات تابعه؛

اقدامات ۹۴

  • تهیه دبیرخانههای الکترونیکی آرا
  • ثبت دامین ararc.ir
  • راهاندازی سایت ararc.ir
  • راهاندازی آزمایشی vpn ara
  • راهاندازی شبکه wifi ara
  • طراحی شبکه داخلی آرا
  • دامین کلیه کاربران آرا(ara.com)
  • مدیریت و تهیه بانک اطلاعاتی کاربران
  • به روز رسانی تجهیزات شبکه
  • برقراری سامانه اشتراک فایل آرا
  • ارتباط میان سامانههای پالیز افزار و آرین سیستم

برنامه پیش رو

  • راهاندازی سازمان الکترونیک آرا (e-ARA)
  • استقرار سامانههای اطلاعاتی جهت ارتقاء بهرهوری سازمانی
  • زیرساخت شبکه و اینترنت توسعه یافته و پایدار متناسب با مأموریتها و وظایف مرکز
  • بهرهمندی از مرکز اسناد و آرشیو دیجیتال
  • استقرار سامانه Ticketing
  • آموزش مجازی
دکتر محمد محمدی
رسالت ها
  • پیاده سازی نظام برنامهریزی راهبردی و عملیاتی مرکز در حوزههای آموزشی، پژوهشی و عملیاتی؛
  • طراحی، تدوین و بازنگری دوره ای اهداف، استراتژیها و برنامه؛
  • تدوین، بررسی و کنترل پیشنهادات برنامههای توسعهای مرکز؛
  • برآورد منابع، بودجه و اعتبارات سالانه؛
  • پیگیری اخذ تأیید و تصویب برنامههای راهبردی، عملیاتی مرکز؛
  •  ارائه  و دفاع از طرحها و برنامهها؛
  • برنامه ریزی و سیاستگذاری جهت توسعه و تقویت نشانگاههای نیرویابی مرکز؛
  • ارزیابی و مدیریت عملکرد فعالیتها و پروژههای مرکز؛

اقدامات ۹۴

  • طراحی و ترسیم نقشه راه مرکز؛
  • مذاکره و تصویب نقشه راه سال ۹۴ در هیئت مدیره مرکز؛
  • مطالعه تطبیقی برای طرحریزی مجدد مؤسسه سیاسی و راهبردی آرا؛
  • ترسیم نقشه راه مؤسسه سیاسی و راهبردی مرکز؛
  • مطالعه تطبیقی برای طرحریزی مجدد مؤسسه فرهنگی و اجتماعی آرا؛
  • ترسیم نقشه راه مؤسسه فرهنگی و اجتماعی مرکز؛
  • مطالعه تطبیقی برای طرحریزی مؤسسه اقصادی و زیربنایی آرا؛
  • ترسیم نقشه راه مؤسسه اقصادی و زیربنایی مرکز؛
  • ارائه گزارشهای عملکرد ماهانه و فصلی؛
  • انجام مطالعات اولیه برای خرید و راهاندازی نرم افزار مدیریت عملکرد مرکز؛
  • طراحی و ترسیم مجموعه فعالیتها و پروژههای مرکز در قالب ساختار شکست کلان و مؤسسه به مؤسسه؛
  • طراحی و استخراج برنامه زمانبندی فعالیتهای مرکز و مؤسسات زیر مجموعه در قالب نرم افزار MSP؛
  • تهیه و استخراج گزارش عملکرد سالانه مرکز؛

برنامه پیش رو

  • پیاده سازی نظام مدیریت عملکرد و پیوند آن با فرایند بودجهریزی مرکز؛
  • ترسیم نقشه راه مؤسسه آموزشی مرکز و همکاری با واحد مربوطه در استقرار آن؛
  • ترسیم نقشه راه مرکز در سال ۱۳۹۵ و تصویب آن در سازمانهای کار مربوطه؛
  • تهیه و تدوین سرفصل های مورد نیاز نرم افزار مدیریت منابع انسانی؛
  • بازمهندسی ساختار تشکیلاتی مرکز و مؤسسات تابعه؛
  • استقرار نظامات مدیریتی مورد نیاز مرکز و اخذ گواهینامههای مربوطه؛
  • پیاده سازی استانداردهای مدیریت پروژه در مرکز و مؤسسات تابعه؛
  • مطالعه و احصاء استانداردها و روشهای کار در مؤسسات سیاستپژوهی در دنیا؛
دکتر عرفان خسرویان
رسالت ها
  • ارتقاء کیفیت سیاستپژوهی در مؤسسات و دپارتمانهای مرکز
  • برنامه ریزی، حمایت، هدایت و انجام پژوهشهای کاربردی
  • سیاست گذاری و مدیریت در زمینههای مختلف از جمله توسعه ساختار پژوهش، تأمین پژوهشگران جهت انجام پژوهش و بهرهبرداری مناسب از نتایج پژوهشهای انجام شده با تأکید بر تأمین نیازهای حاکمیتی
  • سعی در گسترش فرهنگ پژوهش برای پژوهشگران مرکز
  • تحول در برنامههای پژوهشی در سطوح مختلف مرکز  بر اساس فرصتها و امکانات و استفاده از نتایج حاصل از تحقیقات
  • هدفمند کردن تحقیقات مرکز و مؤسسات تابعه
  • کمک به تقویت کمی و کیفی پژوهشهای کاربردی سفارش داده شده به مرکز
  • گسترش دسترسی به خدمات online و سوق تدریجی امور پژوهشی به فرم online

اقدامات ۹۴

  • طراحی فرایندها و نظامنامههای پژوهشی متناسب با نیازمندیهای مرکز
  • اجرا طرح تحول در ساختار و فرایندهای پژوهشی
  • گردش کار بیش از پنجاه گزارش راهبردی، کارشناسی و کتاب

برنامه پیش رو

  • ایجاد دبیرخانه دایمی سالانه کنفرانس بینالمللی علوم و فناوریهای پیشرفته
  • ایجاد دبیرخانه دایمی جایزه ملی سیاستپژوهی
  • انعقاد تفاهمنامه مشارکت و همکاری با انجمنهای علمی بینالمللی
  • برگزاری کنفرانسها و همایشهای بینالمللی سیاستپژوهی
  • برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی
  • انعقاد تفاهمنامه با دانشگاهها و مراکز بینالمللی خارج از کشور
  • انتشارنشریه بینالمللی مرکز  در حوزه سیاستپژوهی
  • دعوت از نخبگان علمی خارج از کشور جهت ارائه سخنرانیهای علمی
رسالت ها
  • شناسایی و رصد مستمر، همیشگی و پیوسته رقبا
  • شناسایی سلایق، نیازها، علایق، نحوه تقاضا، نحوه خرید، نحوه انتخاب و معیار های تصمیمگیری ذینفعان مرکز
  • تحلیل  روندهای کلان محیطی و عوامل متغیر در محیط(تکنولوژی، شرایط اقتصادی، شرایط سیاسی، شرایط اجتماعی و ویژگیهای جمعیت شناختی) در حوزه مشاوره و پژوهش
  •   شناسایی توانمندی‌ها و قابلیت‌های مرکز پژوهش آرا در ارائه خدمات مشاوره و پژوهشی

  • تدوین چشمانداز، اهداف واحد بازاریابی مرکز و مؤسسات تابعه
  • تدوین برنامهها و استراتژیهای بازاریابی محصولات پژوهشی مرکز
  • دیده بانی و رصد مستمر محیطی و بخش بندی جامعه هدف مرکز
  • تهیه سیاستها و استراتژیهای برندینگ به منظور ساخت و حفظ برند مرکز و مؤسسات تابعه
  • شناسایی و محاسبه تقاضای بالقوه و بالفعل جامعه هدف مرکز و محاسبه حجم آن
  •  طراحی و تدوین سیاستها و استراتژیهای توزیع و کانالهای ارتباطی با مصرفکنندگان محصولات مرکز
  • تهیه و بروز کردن پایگاه داده مصرفکنندگان محصولات مرکز(CIF)
  • مدیریت ارتباطات جامع با مخاطبین

اقدامات ۹۴

  • طراحی مدل کسب و کار واحد عرضه و توسعه خدمات در فضای فیزیکی و فضای مجازی
  • طراحی مدل کسب و کار مؤسسات وابسته در فضای فیزیکی و فضای مجازی با رویکرد ارتباط با مخاطبین
  • شناسایی و تشکیل پایگاه داده مخاطبین و روز آمد کردن آن

برنامه پیش رو

  • طراحی، تدوین و اجرای سیاستها و استراتژیهای توسعه و عرضه خدمات مرکز و مؤسسات
  • طراحی، تدوین و اجرای سیاستها و استراتژیهای برندینگ مرکز و مؤسسات
  • طراحی، تدوین و اجرای سیاستها و استراتژیهای قیمتگذاری خدمات
  • طراحی، تدوین و اجرای سیاستها و استراتژیهای توزیع و کانالهای ارتباطی
  • طراحی، تدوین و اجرای سیاستها و استراتژیهای پیشبرد فروش و تبلیغات
  • راه‌اندازی شبکه مجازی آرا (شبکه مجازی حرفهای در حوزه سیاستپژوهی)
  • راه‌اندازی  فروشگاه مجازی آرا
  • راه‌اندازی  اولین کلینک مشاوره و مطالعات راهبردی مجازی
امیر حسن خواجوی
رسالت ها
  • اجرا سیاستهای برندیگ در دانشگاهها و مراکز آموزشی متعهد به گفتمان انقلاب اسلامی؛
  • ارتباط گیری با سازمانهای مردم نهاد مورد تائید برای تبلیغ برنامههای مؤسسات تابعه؛
  • تبلیغ و ترویج برنامههای آموزشی مرکز در سطوح مختلف جامعه هدف؛
  • توسعه و ترویج برند مؤسسات تابعه در همایشها، سمینارهای تخصصی؛
  • هماهنگی مراسم مذهبی، جشنها و گردهماییها با حضور همکاران و خانوادههای محترمشان در طول ایام سال به فراخور برنامه ابلاغی و ارسال پیام های تبریک به مناسبتهای گوناگون برای خانوادههای محترم کارمندان مرکز؛
  • تقویت جایگاه برندیگ مرکز و مؤسسات تابعه با استفاده از ابزار ارتباطی نوین؛
  • برگزاری جلسات رونمایی از آثار و محصولات تولیدی مرکز و مؤسسات تابعه و ایجاد فضای تبلیغی مناسب به منظور آشنایی مخاطبین خاص آثار؛
  • آماده سازی، چاپ و توزیع  تولیدات مرکز؛
  • ایجاد شبکه گردش محتوا و نظر دهی مخاطبان؛
  • گسترش انتشارات بهپویش با هدف خودگردانی؛

اقدامات ۹۴

  • تهیه نقشه راه حوزه ارتباطات و انتشارات
  • نیازسنجی مؤسسات و مرکز و حرکت برنامه محور به سمت برطرف سازی نیازهای مطروحه در حوزه نشر
  • امکان یابی مؤسسات و اشخاص پیمانکار در سه حوزه:
  1.      آماده سازی آثار
  2.      چاپ گزارشات
  3.       توزیع متوازن
  • انعقاد قرارداد های آماده سازی آثار، چاپ و توزیع
  • توزیع محصولات مؤسسات تابعه مرکز براساس سیستم طراحی شده در بیش از ۹۰۰ نقطه
  • طراحی و چاپ ۴۰ عنوان گزارش راهبردی مؤسسات تابعه
  • ارتباط با دریافتکنندگان محصولات تولید شده مرکز به منظور نظرسنجی از میزان رضایت محصولات دریافتی

برنامه پیش رو

  • راه اندازی سامانه پیام کوتاه مرکز برای ارتباطات با شبکه پژوهشگران و مخاطبین مرکز و مؤسسات تابعه
  • تأمین منابع علمی و راهاندازی کتابخانه مؤسسه آموزشی مرکز
  • طراحی اجرای جایزه سیاستپژوهی (پژوهشگر برتر آرا) زیر نظر شورای پژوهشی مرکز
  • طراحی مدل  و اجرای برنامه معرفی مرکز و مؤسسات تابعه در ۶ دانشگاه شهر تهران
  • تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز در فواصل سه ماهه