مدیرعامل اندیشکده سرآمد که پس از شیوع کرونا فعالیت این اندیشکده را معطوف به فعالیت‌های تحقیقاتی و ارائه گزارش‌هایی با رویکرد سیاستگذاری عمومی در حوزه مدیریت و اقتصاد کرده است، می‌گوید: اندیشکده‌ها باید قبل از رخ دادن حادثه راه‌های مقابله و احیانا جلوگیری از آن را شناسایی کرده و در اختیار مدیران کشور قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای اخیر اندیشکده سرآمد که در حوزه مدیریت و اقتصاد مشغول فعالیت تحقیقاتی است، گزارش‌هایی با رویکرد سیاستگذاری عمومی در حوزه مدیریت و اقتصاد تهیه کرده است که در آن به الزامات مدیریتی و اقتصادی در شرایط شیوع کرونا می‌پردازد.

سیدمحمد عباس‌نیا (مدیرعامل اندیشکده سرآمد) به ایلنا، از پیشینه، اهداف و فعالیت‌های اندیشکده مخصوصا در رابطه با کرونا ویروس جدید گفت.

سیدمحمد عباس‌نیا با اشاره به اینکه اندیشکده سرآمد با هدف انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه مدیریت و اقتصاد تشکیل شده است، گفت: به‌علاوه این، اندیشکده به دنبال شناسایی و  همکاری با نخبگان حوزه مدیریت و اقتصاد است تا بتواند با همکاری ایشان گامی در راستای تحول کشور با اتکاء به ظرفیت‌های درونی و مبتنی بر روحیه نسل جوان بردارد.

مدیرعامل اندیشکده سرآمد، فرصت‌سازی و توانمندسازی در حوزه اقتصادی و زیربنایی به جهت پرورش نخبگانی اندیشمند در رده‌های مدیریتی، مدیریت تحول در کشور با اتکاء به ظرفیت‌های درونی، مبتنی بر روحیه جوانی، نخبه ‌پروری با عنایت به مصالح مدیریتی کشور بر پایه پژوهش محوری و انتقال دانش مدیریتی به نسل جوان و ارزشی برای توسعه اقتصاد و مدیریت عدالت محور را ازجمله ماموریت‌های این اندیشکده خواند که به دنبال تحقق آن هستند.

عباس‌نیا یادآور شد: اقداماتی مانند ارائه مشاوره به طرح‌های کلان ملی مدیریتی، اقتصادی و زیربنایی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نوآورانه و خلق دانش در حوزه‌های علوم اجتماعی از طریق تحقیقات بومی بنیادی، اصلاح ساختارهای مدیریتی و اقتصادی کشور بر پایه دانش و تعامل با نخبگان و مراکز علمی و پژوهشی و صنعتی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های مدیریتی در زمینه ارتقای سطح فناور‌های مدیریتی کشور چشم‌اندازهای این اندیشکده هستند.

مدیرعامل اندیشکده سرآمد درباره اینکه چطور در بحبوحه شیوع کرونا به فکر تهیه و تدوین گزارش‌های مدیریتی و اقتصادی در خصوص این ویروس افتادند، گفت: اندیشکده‌ها نباید پس از رخ دادن بحران فعال شوند و راه‌حل ارائه دهند.

او یادآور شد: اگرچه این کار هم ارزشمند است، اما این نهادها باید قبل از رخ دادن حادثه راه‌های مقابله و جلوگیری از آن را شناسایی و در اختیار مدیران کشور قرار دهند.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: اندیشکده سرآمد تاکنون گزارش‌هایی را با عناوین «کرونا و صنعت گردشگری»، «مدیریت عملکرد در بخش دولتی»، «کرونا و مدیریت عرضه مواد ضدعفونی با تمرکز بر عرضه اتانول»، «تأثیر شیوع کرونا ویروس بر ترازنامه بانکی کشورها» و ... در سایت مرکز پژوهشی آرا منتشر کرده است.

عباس‌نیا همچنین با بیان اینکه روند رصد، تحلیل و ارائه راه‌حل برای مقابله با کرونا در عرصه‌های مختلف مدیریتی و اقتصادی کلان کشور ادامه دارد، تصریح کرد: امیدواریم مطالعات صورت گرفته در این مرکز علمی، در کنار دانش و تجارب متولیان امر بتواند در این شرایط حساس، حوزه سیاستگذاری کشور را در اتخاذ تدابیر راهبردی و عبور از بحران ایجاد شده یاری کرده و به سهم خود در رفع بخشی از دغدغه‌های جامعه موثر واقع شود.

درج دیدگاه

CAPTCHA
سوال امنیتی، جهت تشخیص هویت انسانی کاربر.
۱ + ۰ =

Solve this simple math problem and enter the result.‎ E.g.‎ for 1+3, enter 4.‎